Sunday, August 26, 2007

Bersalahnya Aku....

Ya Allah...Tuhan yang menciptakan aku...menjadikan dan mengurniakan akan daku hati serta perasaan, kasih serta sayang...baik kasih sesama manusia ataupun sayang sesama makhluknya....

Hari ini 13 syaaban..entah mengapa terdetik bagi hati untuk melakarkan sesuatu...hari ini entah mengapa daku secara tiba-tiba bertukar hati...hari ini hatiku seolah direntap dan dipancung dengan paksaan...tidaklah aku inginkan demikian...sewaktu daku mencari-cari akan sesuatu yang indah dan baik...mencari seseorang sebagai teman dan sahabat untuk aku berbicara dan berbual mesra...namun ia tampak seolah hanya impian yang sukar untuk dicapai apatah lagi untuk di dakap...

Tidaklah ku tahu mengapa deringan penerimaan pesanan dari seseorang telah merubah segalanya...hanya dek kerana sesuatu penulisan yang telahku hasilkan...errghhh...entahlah...sukar untuk aku rungkaikan di sini...Ya Allah Kau berikanlah daku kekuatan dan harapan agar hati ini tetap kental dan utuh menghadapi ujian ini...tidaklah aku ingin perkara sedemikian dari berlaku...Kau kuatkanlah imanku..kau belailah hatiku, setelah hatiku terluka dan tercalar lalu hilangnya penghibur hatiku...daku tetap keseorangan dan bersendirian lagi...

Ya Allah akhirnya daku redha dan akur akan ketentuanMu...hari ini Ya Allah akan kucuba untuk senyum seperti selalu...ceria seperti selalu...dan akan ku cuba untuk gagahinya..biarpun bersendiran dan berseorang diri...tapi akan ku sematkan dalam diri yang bahawa aku tidak akan putuskan dan gugurkan jalinan ini...saudara tetap saudara..adik tetap adik..tidak semudah itu untuk aku melepaskannya setelah lama daku perjuangkan dan pertahankan....mudahan ukhuwah ini berterusan dengan izinNya..aminnn...

Bertemu masyarakat seketika...

No comments: